vineri, 26 februarie 2016

Recenzie Orasul Focului Ceresc de Cassandra Clare

Întunericul s-a pogorât asupra lumii vânătorilor de umbre. Haosul şi distrugerea îi copleşesc pe nefilimi în vreme ce Clary, Jace, Simon şi prietenii lor se mobilizează pentru a înfrunta cel mai mare rău cu care au avut vreodată de-a face: fratele lui Clary, Sebastian Morgenstern.
Cu ajutorul Pocalului Infernal, el transformă vânătorii de umbre în creaturi de coşmar, distrugând familii şi pe oamenii care se iubesc, pe măsură ce armata lui de întunericiţi creşte. Nimic din această lume nu îl poate înfrânge pe Sebastian… dar dacă vânătorii de umbre ar ajunge pe tărâmul demonilor, ar putea avea o şansă… Se vor pierde vieţi, iubiri vor fi sacrificate, şi întreaga lume se va schimba.
Cine va supravieţui finalului exploziv?

„Oraşul Focului Ceresc este una dintre acele cărţi pe care o păstrezi în inimă mult timp după ce ai terminat-o.”The Guardian
„Seria INSTRUMENTE MORTALE constituie o combinaţie rară de intrigă extrem de complicată şi alertă cu ample digresiuni în vieţile emoţionale ale unor personaje pe care am ajuns să le îndrăgim… Inteligentă, amuzantă şi epică – o serie care creează dependenţă.”Locus


My opinion:

Mi-a luat ceva sa citesc cartea asta. 4 ZILE??!!! Pentru mine e destul de mult, pentru ca devoram cartile Cassandrei de parca erau paine calda. Insa, volumul asta m-a cam incetinit. Poate si pentru ca eram hiper activa sa il citesc cat mai repede si, poate, si pentru ca am devorat inainte Printesa Mecanica.

Pentru mine, volumul cel mai bun din serie ramane volumul 5. Stiu ca pentru multi dintre voi volumul aceasta este cel mai minunat si preferat din intreaga serie, si anume cum sa nu fie cand ai intregul Iad prezentat. Dar, pentru mine... 
Scrisul autoarei in aceasta serie imi da o impresie de gravitate si greoi si incetinitor. Si nu pentru ca e prea multa informatie, insa in fiecare volum al ei din aceasta serie avem prezentat si descris si construit un nou loc. Plus, toata seria e plina de razboaie si sange si carne si altele. E o serie complexa, in fiecare volum intrerupandu-se actiunea pentru volumul urmator. Iar in Dispozitive Infernale nu vedem aceas intrerupere a actiunii, ci o continuitate.

Lasand la o parte complicatiile mele in ceea ce priveste greutatea scrisului, AM ADORAT IADUL. Nici nu cred ca se putea mai bine. Am fost atat de satula de lucrurile bune si de descrierea lumii noastre. Si BOOM! Autoarea ma suprinde cu minunatia asta. Si cum sa nu o adori pentru asta. Are un stil asa de aparte si de necontestat, incat de face sa traiesti livid toate sentimentele si sa asemilezi informatiile facandu-te sa vizualizezi in mintea ta intregul Iad. De parca l-ai vizitat de atat de multe ori. :)

Personajele... Clary, pe parcursul serii a inceput sa imi devina antipatica. E o prefacuta si snoaba, centru vietii ei invartindu-se in jurul lui Jace. E egoista in ceea ce priveste prietenii ei si lumea lor. Iar Jace... Noroc cu umorul lui,. Atat am de zis. Cel care mi-a facut o supriza placuta a fost Alec. In sfarsit am vazut adevaratul Alec, personalitatea lui si prin felul cum s-a impus si dezvoltat pe parcursul actiunii. Iar relatia lui cu Magnus e LIFE.
Mi-ar fi placut daca Sebastian( personajul meu preferat) ai fi primit mult mai mult decat merita. Ar fi fost placut sa vad o transformare a lui, sau de ce nu, o intorsatura de situatie. Aia chiar ar fi fost ceva neasteptat.

Un bonus il reprezinta felul cum autoarea a impletit toate seriile ei in acest volum si ne-a oferit o prezentare a noii ei lumi, si anume a lui Emma, protagonista din Lady Midnight. :) O sa fie o serie pe cinste. Cred ca cea mai buna dintre toate. 
Cartii nu i-a lipsit partile amuzante, chiar daca o fost un volum final: si poate ca imi doream ca finalul sa fie la fel de amuzant si nu atat de siropos. Well, nu le poti avea pe toate.

Recomand volumul, chiar daca pentru mine au existat cateva neplaceri in ceea ce il priveste. Dar seria asta merita sa fie intiparita in viata ta si imaginatia ta. :)

Cartea are 624 de pagini, coperta hardcover si o puteti comanda de pe site-ul Editurii Leda.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu