luni, 21 septembrie 2015

Recenzie Quasar de Ana Manescu

„Ana Mănescu este o scriitoare tulburător de generoasăea nu împărtășește cu cititorii doar ceea ce este la suprafață, explicit, nedureros, blând; îi plac subteranele, ascunzișurile, visele uitate, amenințările mute, teama ființei de ea însăși, întunericul care are nevoie doar de o scânteie pentru a se preschimba în lumină orbitoare. Și ni le oferă pe toate, cu sinceritate și o delicatețe care nu se mai regăsește în nicio altă carte pe care ai putea-o citi vreodată. Quasarul poate construi o lume și o poate exploda într-o bătaie de aripi. Pentru că totul și nimicul înseamnă altceva numai după ce au fost atinse de iubire.
Ana scrie despre acele clipe în care ești cel mai adevărat tu care a existat vreodată. Și ești cel mai mult tu când ești prins în iubire, ca într-o capcană de soare.”
Si incepe sa imi placa din ce in ce mai mult Editura Herg Benet. Chiar imi pare rau ca nu m-am apucat mai repede de cartile astea minuate. Editura Herg Benet promoveaza tot ce are mai bun Romania in materie de scriitori romani. Asa ca jos palaria. Toat alumea ar trebui sa aprecieze asa ceva. Mai avem si noi putin valoare cu care se poate mandri grosul Romaniei.

Ana Manescu a fost urmatoarea pe lista. Of, doamne… Femeia asta. Parca scrisul ei si gandurile pe care le-a pus in aceasta carte sunt o mica bucatita rupta din Rai pe care l-a valorificat intr-un Rai intreg.
Ce ma derutat la inceput a fost faptul ca nu prea intelegeam despre ce este vorba. Nu am citit descrierea si credeam ca o sa am parte de o poveste cap coada. Dar nu. Sunt niste mini povesti si tot odata nu. Au tendinta de a se inchega in povesti, dar merg mult mai departe si tind sa ajunga sper un jurnal. Asa ceva nu cred sa mai fi citit vreodata. Iar eu cum ador unicul, si mai ales venind din partea unei scriitoare romance… Perfection!

Nu stiu ce as putea zice mai mult, ca sa va conving sa cititi si sa devorati cartea. Nu e nici lunga da nici scurta. E numai buna! :) Merita sa aflati ganduri pline de pasiuni, metafore si cuvinta perfecte si frumoase ale Anei Manescu! So go and READ IT!

Cartea are 141 de pagini, coperta paperback si o puteti comanda de pe site-ul Editurii Herg Benet.

„ As vrea sa scriu despre noi, dar suntem fericiti.”

„Daca alegi sa traiesti, atunci alege sa si mori.”

„Te iubesc mereu, nu doar cand suntem fericiti. Si mi-e dor de tine si cand esti langa mine. Nu stiu cum te poti abtine sa nu te gandesti mereu la mine, pentru ca eu m-am apucat sa tin jurnale ca sa nu-ti scriu tie. Vreau sa vezi si tu cum e sa te trezesti noaptea din ora in ora, nervos fiindca m-ai tot visat si pentru ca niciodata nu ramanem impreuna. Mi-as dori sa fii si tu maniac, gelos, posesiv, obositor si foarte, foarte obosit.”

„Voi cauta scuze ca sa te vad cand nu ai chef si ca sa te evit cand ma cauti. O sa cunosti cel putin trei versiuni al mele. Si iti vei da seama ca niciuna nu te minte.”

„Unii oameni sunt magneti. Sunt gauri negre care incep cu o stea si ajung sa inghita galaxii intregi.”

„Tu nu stii ca oasele au ingalbenit deja si nimeni nu a mai gasit drumul spre casa ci doar noroiul pe unde dragostea zacea imprastiata.”