marți, 24 februarie 2015

Favorite quotes from Straniul caz al doctorului Jekyll si al domnului Hyde de Robert Louis Stevenson

„Ma gandesc uneori ca, daca am sti totul, am fi mai bucurosi sa plecam.”

„Nu, domnule, eu am o regula personala: cu cat am impresia ca nu-i lucru curat, cu atat intreb mai putin.”

„N-as fi crezut ca lumea aceasta sa poata cuprinde suferinte si spaime atat de istovitoare.”

„Una este sa-ti strivesti curiozitatea, alta este s-o domini.”

„Ai sa fii intelept? Ai sa te lasi sfatuit? Ai sa ma lasi sa iau acest pahar in mana si sa plec din acsa asta fara alte explicatii? Sau lacomia curiozitatii a pus stapanire pe tine? Gandeste-te inainte de a raspunde, caci va fi cum hotarasti. Dupa cum hotarasti, vei ramane precum erai, nici mai bogat, nici mai intelept, afara doar daca sentimentul de a fi ajutat un om deznadajduit de moarte ar putea fi socotit un fel de inavutire a sufletului. Sau, de vei prefera sa alegi altminteri, ti se vor deschide un nou tinut al cunoasterii si noi cai spre faima si putere – aici, in aceasta camera si in clipa urmatoare; si vei privi un miracol in stare sa zdruncine si necredinta Satanei.”

„…omul nu-i cu adevarat o singura fiinta, ci este, de fapt, alcatuit din doua fiinte.”


„Am traversat curtea, unde constelatiile, as fi putut crede, isi coborau privirile cu uimire asupra-mi – prima creatura de acest fel pe care o descoperea vigilenta lor in veci neadormita;”

„Asa cum binele stralucea pe chipul unuia, raul era scris mare si lamurit pe fata celuilalt.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu