joi, 19 februarie 2015

Recenzie Orasul Sufletelor Pierdute de Cassandra Clare

Intunericul ameninta sa ii inghita pe vanatorii de umbre.
Exista vreun pret prea mare de platit, chiar si pentru dragoste?
Cand Jace si Clary se intalnesc din nou, Clary este ingrozita sa afle ca magia demonului Lilith l-a legat pe iubitul sau Jace de maleficul ei frate Sebastian. Jace se afla acum in slujba raului. Conclavul este hotarat sa il distruga pe Sebastian, dar nu exista nicio modalitate de a face rau unuia fara a-l rani pe celalalt. In vreme ce Alec, Magnus, Simon si Isabelle negociaza cu elfii luminii, cu demoni si cu  nemiloasele Surori de Fier pentru a incerca sa-l salveze pe Jace, Clary joaca si ea un joc periculos.
Esecul ar insemna nu doar pierderea propriei vieti, ci si a sufletului lui Jace. Clary este dispusa sa faca orice pentru Jace, dar poate sa mai aiba incredere in el?
Sau este cu adevarat pierdut?

Orasul Sufletelor Pierdute este un volum care a fost asteptat de fanii din Romania de aproape 2 ani. Si a meritat asteptarea. Desi voiam volumul asta chiar de la terminarea volumui 4, sunt bucuroasa ca am reusit intr-un final sa il citesc si acum. In fine, sa lasam formalitatile deoparte si sa trecem la „disecarea” partiala a cartii, pentru ca nu vreau sa dau spoilere pentru cei care inca nu au citit cartea asta, desi sunt sigura ca majoritatea deja au devorat-o.

Asa cum ne-a obisnuit autoarea, totul se invarte in jurul celor doua personaje: Clary si Jace. Nu stiu de ce, dar in ultima vreme nu prea am mai fost fana a relatiei celor doi. Poate ca intr-un fel mi se pare trasa de coada si lungita la infinit. Insa nici nu as putea vedea si citi cartile daca nu ar exista relatia asta. Suna ciudat, nu? Stiu, dar asta este sentimentul pe care mi la lasat aceasta carte.

In plus, cred ca acest volum este o introducere al volumului 6 si ultim al seriei. Nu prea avem parte de actiunea obisnuita din celelalte volume; acest volum se prezinta ca o clarificare a actiunilor care tinda sa urmeze. Ceea ce e destul de wow pentru un volum care nu se bazeaza atat pe actiune, mai ales ca esti obisnuit cu o astfel de poveste din volumele precedente.

Mi-a placut enorm de mult ca nu vad lucrurile doar din perspectiva lui Clary. Am putut vedea si ceea ce simte Alec in legatura cu Magnus, de exemplu. Doamne, relatia celor doi este perfecta pentru mine, chiar daca nu este perfecta pentru ei doi, in sensul ca au dispute si inca nu se cunosc in felul cum ar vrea cei doi. Este o relatie in proces, iar eu ador procesul ala.
Alec, chiar mi-a placut extrem de mult in acest volum 5; simt ca se produce o maturizare a lui, mai ales pentru ca nu mai sta in umbra lui Jace si putem sa il vedem pe Alec asa cum este el, un tanar vanator de umbre, nu un simplu parabatai care era indragostit de Jace.

Daca ma intrebati care este personajul meu favorit, este Magnus. Chiar sunt intrigata de persoana lui si mai ales de personalitatea lui, deoarece autoarea ii ofera o alura de mister, nedezvaluindu-ne prea multe despre el, si mai ales cine este tatal acestuia. Doamne, cat de curioasa ma face!

Simon si Isabella… Oh, boy, ma bucur ca in sfarsit se petrece ceva cu ei doi, iar haiosul Simon este prezentat cum este el cand Clary nu este in preajma. Pentru ca mi se pare, ca mereu cand Clary este alaturi de el, Simon este doar prietenul cel mai bun a lui Clary si nimic mai mult, insa cand ea e placata, parca descoperi un nou Simon. Crezi ca este ceve nou personaj pe care autoarea doar acum la introdus. Valul ti-i se ridica si il descoperi asa cum este: un baiat, devenit recent vampir, care are sentimente si care nu este numai prietenul lui Clary.

Cred ca acest volum si-a avut menirea de a arata o maturizare a personajelor. Tuturor personajelor. Singurul personaj care m-a enervat a fost Jocelyn. Dar ma bucur ca Isabella a pus-o in banca ei. Despre ce vorbesc? O sa aflati daca cititi cartea.

Un lucru pe care mi l-as fi dorit in cartea este sa vad o latura malefica a lui Clary. Chiar mi-ar surade ideea ca Clary sa fie impreuna cu Sebastian.

Stiu, stiu, el e personajul malefic (si fratele ei), insa stim cu toti ca suntem atrase de personajul malefic, mai ales cand e si sexy pe deasupra. Citind pasajele acelea in care Clary incearca sa il descopere pe Sebastian… ce mi-as fi dorit sa fiu in locul lui Clary. Offff… Cred ca pasajele acelea sunt singurele care mi-au pus sangele in miscare si dorindu-mi sa fie cat mai mult si sa nu se termine. Plus, toti il condamna si il urasc pe Sebastian si isi doresc sa nu fii existat sau murit. Insa, guys, uitati un lucru: nu e vina lui ca Valentine a fost un maniac si l-a transformat intr-un diavol.

Si sa nu uitam de momentele funny. Astea fac cartea sa fie atat de interesanta:

Anyway, cartea, cum v-am spus isi merita asteptarea. Nu a fost perfectiunea maxima, dar tot a fost WOW. Mai ales cand descoperiti unele pasaje in care se aduce vorba despre lumea din Dispozitive Infernale. OMG! ♥ Plus ca am o banuiala ca un personaj se afla in acesta lume a lui Clary, si cred ca si voi o sa va dati seama. Dar asta, doar daca cititi cartea. Daca nu v-ati apucat de ea, lasati tot ce cititi si devorati-o. Daca nu v-ati apucat de serie, well, to bad, pentru ca nu stiti ce pierdeti. Enjoy! J
Cartea are 477 de pagini, hardcover cu supracoperta si o puteti comanda de pe site-ul Editurii Leda.

„Nimeni nu alege raul pentru ca e rau. Doar il confunda cu fericirea, bunul pe care il cauta.”

„Daca eu as fi disparut…
El ar fi dat foc intregii lumi pana te-ar fi putut scoate din cenusa ei.”

„Coborarea in infern e intotdeuna usoara.”

„O sa aleg vanator de umbre, atunci. Pentru ca din ce experiente am avut cu vampirii, voi in general o sugeti. Si nu e un joc de cuvinte.”

„Te iubesc cum iubesti unele lucruri intunecate.”

„Pentru ca liberul – arbitru este ceea ce ne face creaturi ale Cerului.”

„Trebuie sa-ti pastrezi o parte din taine intr-o relatie, Alec Lightwood. O carte pe care cineva n-a citit-o inca e intotdeuna mult mai interesanta decat una pe care a invatat-o pe de rost.”

„Trecutul e o tara straina: lucrurile se fac altfel acolo.”

„Eu nu cred ca ea nu crede ca poate muri. Sunt convins ca, la fel ca si tine, crede ca exista lucruri pentru care merita sa mori.”

„Eu am invatat sa cant la instrumentele razboiului, zise el, si sa pictez cu sange.”

„Isi aminti ca-i spusese lui Clary ca nu exista sentiment mai neplacut decat sa nu ai incredere in persoanele pe care le iubesti; se inselase. Era mai rau sa vezi ca persoanelor pe care le iubesti le e frica de tine.”

„Eu credeam ca eram fericiti impreuna, spuse Clary.
Intotdeuna am fost fericit cu tine, zise el. Dar n-am crezut niciodata c-o meritam.
Iar acum crezi?
Acum sentimentul acela a disparut, zise el. Tot ce stiu e ca te iubesc. Si, pentru prima oara, imi este de ajuns.”

„Prea mult din orice te poate distruge, se gandi Simon. Prea mult intuneric te poate ucide, dar prea multa lumina te poate orbi.”

„Daca nu pot urni Cerul, atunci voi ridica Iadul.”

„M-am indragostit de tine, zise el, pentru ca esti una dintre cele mai curajoase persoane pe care le-am cunoscut vreodata. Asadar, cum ti-as putea cere sa incetezi sa mai fi curajoasa pentru ca te iubesc eu?”