marți, 25 noiembrie 2014

Recenzie Raniti de Jasinda Wilder


Razboiul mi-a rapit totul. Familia. Casa. Inocenta. Intr-o tara devastata de conflicte armate si ruinata, o tanara orfana ca mine are foarte putine variante pentru a supravietui. De aceea, fac ceea ce fac ca sa traiesc, ca sa mananc, si ma straduiesc din rasputeri sa nu iau in seama pretul platit de sufletul meu. Inima imi este pustie, iar existenta, plina de durere. Iubirea pare un lucru imposibil pentru mine.
Dar, totusi, intr-o zi, l-am intalnit pe EL.

Razboiul este iadul. Ca sa poti sa fii capabil de fapte care ti se cer sa le faci atunci cand esti la razboi, e nevoie sa-ti sacrifici o parte considerabila din insusi sufletul tau. Traiesti cu frica, traiesti cu vinovatie, traiesti cu cosmaruri. Daca n-ai trecut prin asa ceva, n-ai cum sa intelegi. Razboiul nu lasa loc pentru iubire, nu lasa loc pentru tandrete sau duiosie. Trebuie sa fii dur, impenetrabil, si pregatit pentru lupta in fiecare clipa a fiecarei zile. Doar pentru o fractiune de secunda daca-ti pierzi concentrarea, esti mort.
Acum, singura capabila sa-mi salveze viata este EA.


My opinion:


Eram foarte incantata cand am vazut ca cei de le Epica au de gand sa scoata acasta carte si la noi. Insa cred ca am fost si mai incantata cand am vazut ca am castigat cartea pe blogul celor de le Literatura pe tocuri (multumesc din nou) si nu a trebui sa mi-o cumpar. I love book, but I love them more when I’m getting them for free.

Well… Este prima mea carte pe care o citesc de aceasta autoare. Nu mi-am luat seria ei de le Epica pentru ca astept sa le iau pe toate si sa fac un maraton.Asa ca nu pot sa spun ca am avut asteptaroi foarte mari, insa nici nu m-a incantat carte asta foarte mult.

Conceptul cartii si actiunea pot sa spun ca au fost interesante. Chiar nu am mai citit despre asa ceva pana acum. Insa modul cum s-au desfasurat evenimentele mi s-a parut putin plictisitor si nu ma prin in cursul ei. Chiar si unele replici mi se parea putin false si nelalocul lor.

Personajele au fost interesante. Modul cum acestea se intelegeau numai din priviri, gesturi, limba si cuvintele nefiindu-le de ajutor a dat un plus de fascinatie si de savoare cartii. Este interesant de descoperit si de privit cum doua persoane din medii, social si tari starine se pot indragosti si trece peste tot ceea ce li se intampla in acel moment dar pentru ca s afla unul langa celalalt.

Mi-a placut felul cum Hunter se comporta cu Rania, facand-o si invatand-o ce inseamana compasiunea, iubirea si fericirea.

Este o carte care merita citita, cu tot cu defectele ei. Nu orice carte e perfecta, insa e placuta in felul ei. Pentru mine nu a fost ceva WOW, dar cu siguranta a fost ceva diferit de ceea ce am citit pana acum. Si cum stiti ca eu incurajez si ador tot ce e diferit, sper ca si de data aceasta imi veti urma sfatul si o sa incercati aceasta carte. :) Enjoy!

Cartea are 269 de pagini, coperta paperback si o puteti comanda de pe site-ul editurii Epica.


Favorite quotes:

“Cand simt frica, baietii si barbatii o prefac in furie, la repezeala, asa cum cerul albastru si invapaiat se intuneca de nori negri atunci cand navaleste brusc o furtuna.”

“Cand a murit el, cred ca a murit si ea… doar ca organismul ei a avut nevoie de mai mult timp pana sa-si dea seama ca inima si mintea ii erau deja moarte.”

“E cea mai frumoasa fata din cate am vazut.”

“Ochii ei sunt iazuri ascunse de expresie.”

“Tata mi-a varat intruna in cap ca femeia trebuie aparata. Niciodata, absolut niciodata, lovita. Niciodata. Femeia trebuie pretuita si ingrijita.”
“Ba chiar si pe ea o urasc, pentru cateva clipe scurte, fiindca permite sa se intample asa ceva. Pentru ca mi-a patruns dincolo de peretii fiintei, drept in inima, acolo unde sunt nevoit sa-mi pese de ea.”

“Unele lucruri chiar sunt fara plata, Rania. Iubirea mea pentru tine ti-o ofer fara plata. Tot ce trebuie sa faci tu e s-o primesti. S-o accepti.”

 
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu