luni, 30 decembrie 2013

Recenzie Rosu ca sangele

Roşu ca sângele de Salla Simukka

Un thriller pentru adolescenţi. Un succes internaţional.
Citeşte primul volum al trilogiei Albă-ca-Zăpada!

E cea mai grea iarnă din ultimii ani; străzile din Tampere, Finlanda, sunt îngheţate şi acoperite de zăpadă. Şi nimic nu contrastează mai tare cu albul zăpezii decât sângele.
Lumikki Andersson, o adolescentă în vârstă de 17 ani, locuieşte singură şi urmează cursurile unui liceu de arte. Şi-a făcut o regulă din a nu se implica în lucruri ce nu o privesc. Totuşi, această regulă este pusă la încercare în ziua în care Lumikki găseşte bancnote pătate de sânge în camera obscură a liceului.Dându-şi seama că trei elevi de la liceul său au un amestec în acest incident, Lumikki se trezeşte prinsă în hăţişul unei afaceri internaţionale cu droguri. Viaţa îi este pusă în pericol.
Acum şi adolescenţii au o Lisbeth Salander a lor!

Lumikki Andersson, eroina trilogiei Albă-ca-Zăpada, a învăţat să se apere singură şi să nu aibă încredere în nimeni. E un lup singuratic şi o supravieţuitoare. A fost agresată brutal la şcoală, iar acum s-a mutat în Tampere, unde locuieşte singură. Lumikki e inteligentă, sarcastică, are o anume duritate şi îi place solitudinea. De asemenea, îi place să se lupte corp la corp, să înoate în apă îngheţată, să alerge şi să viziteze galerii de artă. A hotărât că nu mai vrea să-i fie niciodată frică de nimic.

Doamne am terminat cartea asta in 2 zile. Am citit o gramada de autorii filandezi, suedezi de la editura Trei, insa pot sa zic ca acesta e cea mai buna carte din tarile reci pe care am citi-o pana acum. Majoritatea sunt romane politiste. Cred ca e o traditiee ca acolo sa se scrie despre asa ceva. Desi pe coperta spunea ca e un thriller, m-am speriat ca o sa o dea pe politist. Ei ma bucur enorm de mult ca m-am inselat.

Lumikki este o fata care a fost maltratata enorm de mult, violenta si cu o rautate de nedescris, atat fizic cat si psihic. Asta puteti sa vedeti inca de la inceput carti. Insa nu foarte clar. Pe parcursul carti o sa gasiti mici franturi din ceea ce a simtit odata Lumikki. Totul se nareaza in jurul banilor pe care trei adolescenti din scoala lui Lumikki ii gasesc. Fara sa vrea si fara sa simta este atrasa in acest nedeslujit joc al banilor si de unde provin ei.

“Nu cauta putere ca sa te razbuni. Cauta putere pentru a nu ajunge in situatii care sa duca la razbunare.”

Se pare ca si Lumikka a avut parte de prima iubire. Nu prea aflam multe, doar ca este o ea, si Lumikka inca mai sufera dupa despartirea de ea.

Ador acest volum, mai ales pentru cum autoare expune actiunea carti. Treptat, incat pe cand ai terminat un capitol vrei neaparat sa-l devorezi si pe urmatorul. Acum inteleg foarte mult de ce acesta serie are asa de mare succes. Sincer, pana sa nu apara la editura Trei, nici macar nu stiam de ea. Ma bucur enorm ca am putut sa descopar acesta carte, actiunea deosebita si nemaivazuta scrisa de Simukka.

Va recomand cu caldura acesta carte. Ma bucur ca avem parte de cei de la editura Trei, pentru ca ne aduce a multime de carti minunate. Iar pentru a arata cat de mult ii apreciem, tot ce trebuie sa facem e sa citim aceste carti minunate.

Cartea are 232 pagini, coperta cu supracoperta, format 130 x 200 si o puteti comanda de pe site-ul editurii Trei.