miercuri, 10 februarie 2016

Recenzie Printesa Mecanica de Cassandra Clare

Dacă singura modalitate de a salva lumea ar fi să distrugi ceea ce iubeşti cel mai mult, ai face-o?
Ceasul ticăie.
Toată lumea trebuie să aleagă.
Tessa Gray ar trebui să fie fericită – nu aşa se simt toate miresele? Şi totuşi, în timp ce pregătirile sunt în toi pentru nunta ei cu Jem Carstairs, o pânză de păianjen întunecată începe să se ţeasă în jurul vânătorilor de umbre de la Institutul din Londra. Un nou demon îşi face apariţia, unul legat prin sânge şi taină de Magistru, bărbatul care plănuieşte să-şi folosească armata de automate nemiloase, Dispozitivele Infernale, pentru a-i distruge pe vânătorii de umbre. Nu mai are nevoie decât de un singur lucru pentru a-şi pune în aplicare planul diabolic. Primejdiile şi trădările, secretele şi magia, şi firele încâlcite ale iubirilor şi ale pierderilor se împletesc pe măsură ce vânătorii de umbre ajung la un pas de distrugere în acest final cutremurător şi surprinzător al trilogiei DISPOZITIVE INFERNALE.

Am asteptat volumul asta cu sufletul la gura, inca de cand am terminat de citit primele doau volume din trilogie. Nu mai avea rabdare in ceea ce il priveste si eram super hotarata sa il citesc in engleza. Insa Editura Leda ne-a facut surpriza anul trecut si uite ca avem trilogia completa in biblioteca. Am fost atat de superhipe in jurul ei, incat, parca nu mai voiam sa citesc ultimul volum, asta pentru ca stiam ca odata ce il citesc lumea asta se incheie, ia sfarsit si poate imi distruge si inima in procesul acesta.

La ce m-am asteptat sa se intample s-a intamplat. Adica mi-a placut super mult si cred ca e cel mai bun volum din intreaga trilogie. Scrisul Cassandrei din nou nu ma dezamagit si m-a facut sa imi aduc aminte de ce iubesc genul fantasy. Doamne, felul cum aceasta femeie descrie evenimentel, locurile si actiunea e minunat. Are un dar innascut, pe care multi nu-l au sau poate ca l-au pierdut pe drum. Magia care iese din scrisul ei te cuprinde din cap pana in picioare si te poarta in lumea ei. Te vezi prins si inlemnit in acea lume si nu mai vrei sa pleci niciodata.

Actiunea a fost suficienta ca continut. Nici prea multa si nici prea putina. Ti-a oferit detalii atat cat sa iti ajunga si nic prea multe pentru a nu te plictisi sau a te pierde in ele incat sa nu mai prinzi firul narativ. Chiar din primul capitol al acestei carti esti introdus in actiune. Asa ca sabiile sus! Pentru ca iti va pompa sangele si adrenalina in vene de parca tu ai fi cel care duce batalia pe viata si pe moarte.

Persoanjele... Cred ca e prima carte in care toate personajele mi-au placut. In acest ultim volum vezi o descoperire a lor decat o evolutie. Evolutia, mi se pare mie, a avut loc in primele doua. Insa aici, fiecare personaj iti arata cum era si cine trebuie sa devina. Descoperi cu adevarat personalitatea fiecaruia, sentimentele lor, calitatile, defectele, temperamentul care te fac sa ii indragesti din ce in ce mai mult. Cassandra este prima autoare care m-a facut sa iubesc din nou triunghiurile amoroase. Insa acesta difera mult de cele pe care le intalnim in restul cartilor. Iubirea Tessei pentru Will e la fel de puternica si egala ca iubirea ei pentru Jem. (IL ADOR PE JEM!)

Finalul e unul la care nu va asteptati si poate ca asta face cartea atat de speciala si frumoasa. Tot ce pot sa va spun este ca, cartea asta multumeste pe toata lume. Fiecare primeste un final, chiar daca e fericit sau mai putin fericit, insa are parte de final. Si fiecare are parte de fericirea pentru care a luptat.

Daca nu ati citit seria, sper ca o veti face. Pentru ca stiu ca majoritatea dintre voi ati citit deja acest volum. Asa ca sunt curioasa sa aflu parerea voastra. Va placut? Iar cei care nu l-ati citit inca, credeti-ma nu mai are rost sa asteptati, mergeti si cumparati volumul pentru ca o sa-l devorati.

Cartea are 470 de pagini, coperta hardback si o puteti comanda de pe site-ul Editurii Leda.