Recenzie Tuturor baietilor pe care i-am iubit de Jenny Han

Când iubirile secrete ies la iveală...

Ce-ar fi dacă toţi băieţii de care te-ai îndrăgostit vreodată ar afla ce-ai simţit pentru ei... în acelaşi timp?

Lara Jean păstrează cu sfinţenie nişte scrisori de dragoste într-o cutie de pălării rămasă de la mama sa.

Scrisori pe care însă... nu le-a primit, ci doar le-a scris. Câte una pentru fiecare băiat de care a fost îndrăgostită.

Când scrie, Lara îşi deschide inima şi mărturiseşte tot ceea ce n-ar avea curajul să spună cu voce tare. Scrisorile sunt secretul ei. Nimeni altcineva nu trebuie să le vadă.

Numai că într-o bună zi cineva le expediază, iar lumea imaginară pe care Lara o ţinea ascunsă scapă dintr-odată de sub control.

Cartea asta mi-a adus aminte de vremurile alea in care terminam o carte in 3 zile pentru ca e pur si simplu de poti pierde in ea. Iar tu adori asta. Sa fim sinceri, cine nu adora asta?! Sa poata sa se piarda intr-o lume noua unde lumea virtuala  e mult mai frumoasa si grozava decat lumea reala. De aia adoram cartile. Si de aia am adorat cartea asta. Si inca o fac. Si de aia o sa adori cartea asta. Si o sa o faci mult timp de acum incolo. Maii ales ca o sa avem parte si de volumul doi. Yaaaay!
 Cartea a fost perfect construita pentru o serie. Chiar daca o sa fie doar 2 volume, din cate stiu eu. Nu pot sa psun ca are ceva magnific in ea, ceva care striga dupa atentie… Ei, poate coperta (ador coperta, cine nu o face?!). Insa, exista o sclipire in ea, felul cum autoarea descrie actiunea si intamplarile, felul cum sunt construite personajele. Autoarea chiar are darul de a scrie si de a te face captivat de ceea ce citesti. Chiar vreau sa mai citesc ceva de ea. Oficial e pe radarul meu de autori preferati.

Actiunea nu e una complexa, si poate de aia o face asa de light si de usor de citit. Pe cat de simpla e, pe atat de captivanta o sa fii de ea.

Ce sa ma zic de personaje… Lara Jean chiar nu e tipul de personaj a care te-ai astepta. Si asta imi place la cartea asta, pentru ca intr-un fel sparge tiparele. Chiar daca Lara Jean e timida si traieste in carapacea ei in care se simte ca acasa, cand e scoasa din ea nu incearca sa faca fata riscului, ci vrea sa se intoarca de unde a pleca. Si asa mi se pare o reactie umana. Asta face personajul sa fie atat de real. Sa credem ca face parte din lumea noastra, sau ca noi facem parte din lumea lui. Autoarea le intrebuieste anumite calitati in care nu ii mai poti considera doar fictivi.
Chiar daca Lara Jean la sfasitul cartii isi doreste sa fie mai curoajoasa si sa apuce ceea ce este al ei, tot nu stim daca se va schimba, tot nu stim daca chiar va face acel lucru, sau se va intoarce la zona ei de confort. Ceea ce te face curioasa in privinta ei si iti doresti sa ai odata volum ala 2. (Sper ca in curand Editura Trei, chiar sper asta.)

Cat despre personajele masculine, pentru ca nha.. dupa cum v-ati dat seama din titlu si descriere, avem parte de mai multi, nu numai de unu.. Credeam ca o sa am parte de acel triunghi amoros, acel siropos truiunghi amoros de care sunt satula. Ei, nha… wrong again. Chiar daca la inceputul carti a dat semne ca asa o sa fie si incepeam sa predict sfarsitul, m-am inselat si bine imi pare. Cum v-am spus cartea asta sparge tiparele in cel mai bun mod posibil. Asa ca, cum sa nu o adori?! Nu vreau sa va spun nimic despre ei, pentru ca e mult mai ok cand o sa-i descoperiti voi. Credeti-ma!

So, fuguta si cititi carte!

Cartea are 386 de pagini, coperta paperback cu supracoperta si o puteti comanda de pe site-ul editurii Trei.

„Daca dragostea e o posedare, paote ca scrisorile mele sunt propriile exorcizari.”