sâmbătă, 21 februarie 2015

Recenzie Alb ca zapada de Salla Simukka

Lumikki calatoreste la Praga, unde o cunoaste pe Zelenka. Aceasta ii dezvaluie ca este sora ei, iar povestea i se pare veridica lui Lumikki. In scena apare si Jiri, reporter la canalul de stiri Super8. Impreuna cu el, Lumikki incearca sa afle adevarul legat de secta numita Familia Alba, din care face parte si Zelenka. Liderul sectei, Adam, pune la cale sinuciderea in masa a membrilor acesteia. Lucrurile se precipita, iar finalul aduce dezvaluiri surprinzatoare si inca o lectie de viata pentru Lumikki: fiecare om are o latura ascunsa si inocenta nu e neintinata ca zapada.

Nu stiu la ce ma asteptam de la volumul acesta. Poate ca voiam adrenalina cu care ma obisnuit primul volum. Asteptam sa aflu cat mai multe despre Lumikki. Si le-am aflat. Insa nu stiu… cred ca maniera in care le-am aflat nu e ceea la care m-am asteptat eu.

Acest al doilea volum credeam ca va continua ceea ce a fost lasat in primul volum. Dar nu a fost asa. Volumul acesta doi mi sa parut ca o pauza de la cele intamplate in volumul precedent si sa concentrat pe persoana lui Lumikki. Ceea ce nu e rau guys, chiar vroiam sa stiu cat mai multe despre ea si ce ascunde, insa speram sa descopar toate astea in timp ce se desfasoara o mare actiune in spatele ei.

La inceput credeam ca acest volum se poate citi si fara sa citesti volumul 1, insa la final mi-am dat seama ca nu e asa. Cred ca al treilea volum este cel care va lega cele doua, iar fara primul nu reusesti sa iesi la capatul povesti si sa o intelegi.
Nu pot sa spun ca acest volum nu a avut actiune. A avut, la fel cum ne-a obisnuit autoarea, insa nu a fost la fel de captivanta ca in primul.
Marea apreciere a autoarei si meritul ei este acela de a te duce in eroare. Si mi-a placut asta, pentru ca totul a inceput atat de clar si la obiect incat credeam ca stiu cum se termina cartea asta. Well, nup. M-a cam fraierit autoarea si nu sunt suparata. Chiar ma bucur. :)

Lumikki este aceeasi fata pe care am intalnit-o in primul volum. Chiar daca spune ca sta departe de tot ceea ce o poate implica in buclucuri, ei, nu se poate abtine; mai ales cand e vorba de un membru al familiei. La fel de curajoasa, bataioasa si fara frica ca in primul volum. Insa cu tot atatea secrete. Dar  o ador. She a bad-ass.

Pe cat ca e o poveste diferita de cea din primul volum, pe atat se leaga de ultimul volum al seriei. Desi autoarea ne raspunde la unele intrebari din primul volum, te baga si mai tare in ceata si te faci si mai dependent de povestea asta. Parca te afli intr-un tunel iar tu cauti lumina, iar aceasta apare, doar ca la capatul acelei lumini sa dai de alt intuneric. Iar asta cred ca face cartea atat de interesanta.

Nu a fost cea mai buna continuare la o trilogie, insa nici cea mai proasta. Unele secvente chiar au fost trase de coada si putin cam false. Cred ca acest volum are menirea sa deschida actiunea din al treilea, care va fi epic si sper sa si fie. Si tot odata iti prezinta o poveste deosebita despre cruzimea umana si pana unde este acesta capabila sa merga doar pentru o stire colosala si faima.

Asa ca, parerea mea e, daca va placut primul volum si vreti sa vedeti cum se termina aceasta serie, cititi si volumul doi. Nu o sa fie favoritul vostru, insa tot o sa va incante. Scrisul autoarei va va placea la nebunie, insa nu va va atrage la fel de mult ca in prima carte. Dar asta nu e ceva rau. Nu uitati ca asta e doar parerea mea… poate voi veti adora volumul acesta mai mult decat am facut-o eu. Nu il urasc, dar nici nu il ador. Unele scene chiar mi-au pus sangele in miscare si dorinta de a descoperi mai mult si de a vrea mai mult, iat unele m-au plictisit de moarte. Asa ca, is your choise J Mai ales ca il citesti si foarte repede, fiind un volum foarte scurs.

Cartea are 191 de pagini, copera parerback cu supracoperta si o puteti comanda de pe site-ul Editurii Trei.

„Dragonul ei personal. Dar ce sa faca ea cu dragonul, daca din viata ei lipsea focul?”