luni, 1 decembrie 2014

Recenzie Borgia. Pacatele familiei de Sarah Bower

O tanara evreica se trezeste in lumea stralucitoare, dar corupta si promiscua, a celebrei familii Borgia. Esther Sarfati devine doamna de onoare a vaduvei Lucrezia Borgia, fiica nelegtima a papei, si se indragostete de Cesare, fratele ei diabolic. Prinsa in labirintul de intrigi tesute de celebrele familii Borgia si Ferrara, tanara eroina a acestui captivant roman de atmosfera ii deschide cititorului drumul spre povestile intunecate ale istoriei.

Sarah Bower realizeaza o cronica inchipuita, plina de culoare, a vietii din Italia renascentista. Autoarea imbina maiestrit fapte consemnate de istoria oficiala a familiei Borgia cu zvonuri si ipoteze lansate de apropiatii acesteia, informatii pe care nu le gasim in cartile de istorie.


My opinion:

Iar acum ca am terminat cartea asta regret asa de mult ca sa terminat si nu o sa ma mai bucur de istoria Violantei si a Lucreziei Borgia. Nu prea stiam la ce sa ma astept cand am inceput cartea asta; mai bine zis cand am cumparat cartea asta. Stiu doar atat, ca mi-a placut coperta si titlul atat de mult ca nu mi-am putut-o scoate din cap, asa ca m-am dus urmatoarea zi la Nemira si mi-am cumparat-o.

Ce mi-a placut cel mai mult la cartea asta e ca nu s-a bazat atat de mult pe istoria politica a acestei familii, ci mai mult pe viata personala la personajelor. Cred ca este cea mai perfecta carte din lume, dupa parerea mea. Nu multa lume poate sa imbine istoria cu dragostea si fantasticul.

Inainte de a citi acesta carte trebuie sa stiti ca acesta carte nu e pura istorie. Imbina atat de bine istoria, cu barfele si necunostinta incat iese acesta superba carte pe care nu vrei sa o mai lasi din mana niciodata.

Poveste ce e drept sa concentreaza din jurul familiei Borgia si felul cum acesta familie te poate distruge atat psihic cat si fizic. Insa toate acestea sunt relatate din perspectiva Violantei, o evreica care s-a aflat printre femiile care o insoteau pe Lucrezia Borgia la Ferrara. Aceasta e consemnata in istorii, insa restul, felul femei si ce i s-a intamplat ei, asta tine de magnificul scris si mod de a povesti a autoarei. Cum o fata inocenta poate fi schimbata atat de mult de o familei care cand is deschide portile e cea mai credincioasa din toata lumea, insa cand se inchid portile toate pacatele Iadului cum conscute si practicate.

Daca nu conoasteti prea multe despre felul si istoria familiei Borgia, acesta carte o sa va ajute din drumul vostru de a o descoperi. Si ce e si mai placut e, descoperi o parte din istorie, dar te alegi si cu o poveste minunata plina de mister.

Imi place enorm cum autoarea a reusit sa imbine aceste doua lucruri, fara sa te plictiseasca, atragandu-te ata de mult in acesta lume a pacatului. Pentru ca tot ce tine de familia Borgia, nu o poti numi altfel. Crima, tradari, mister, iubire, recunostinta, are de toate acesta carte.

M-a intrigat enorm de mult aceasta Lucrezia Borgia si tot ce tine de ea: felul ei de a gandi, sentimentele ei, felul ei de a fi si de a se exprima. Si mai ales de ce a luat pe Violante sub aripa ei protectoare, mai ales ca seamana asa de mult cu ea. Stiam ca nimic bun nu o sa iasa din asata, si se pare ca am avut dreptate. Iar pe cat de complicata crezi ca e familia asta la inceputul carti, pe atat de simpla si logica in gesturi e la sfarsitul carti. Si cei drept ca, la o parte din sfarsit ma asteptam, insa la celalat, mi-a frant inima. Chiar vroiam un happy ending pentru toata lumea.

Eu recomand din suflet aceasta carte. Mi-a placut asa de mult ca nu am cuvinte. Stiu ca ati vrea sa va spun mai multe, insa urasc sa dau spoilere. As strica frumusetea acestei carti. Asa ca, fuguta, si cititi-o! :)


Cartea are 700 pagini, coperta paperback si o puteti comanda de pe site-ul editurii NemiraLibris, Librex, Diverta sau daca o vreti in engleza de pe Books Express.

Favorite qoutes:

„Trecutul se intinde neindoielnic in urma noastra, impietrit, imuabil. Se schimba doar felul in care il privim. Perceptia este totul. Ea transforma pe ticalosi in eroi si victimele in colaboratori.”

„Cand spunem ca ne-am pierdut speranta, ceea ce facem de fapt e s-o provocam pe Doamna Soarta sa ne demonstreze ca ne-am inselat.”

„Mi-a aratat ca e doar un om care poate fi ranit. Care poate fi iubit.”

„Eram atrasa catre el cum e atrs Sufletul de Frumusete, cum spuneau platonicii.”

„Daca era sa-l uit, era ca atunci cand uitam lumea care ne inconjoara, pentru a deveni din nou constienti de ea, atrasi fiind de slendoarea pe care o capata o panza de păianjen cand e ger sau de latratul ascutit al unei vulpi singuratice in miez de noapte.”

„…iti voi spune ca imi vad inima ca pe o insula intr-un lac rece.”

„…este ca nu sunt liber sa iubesc o femeie, dar, daca as fi fost, poate ca femeia aceea ai fi fost tu. Ma tem ca intr-o zi vei afla de ce.”

„Nu exista pedeapsa mai mare decat sa traiesc aici fara speranta, dar cu dorinta.”

„Ce binecuvantati suntem ca nu putem vedea viitorul!”

„Dragostea e simpla si adanca, precum marea cand nu o priveste nimeni.”

„Dragostea din ochii lui, cand se uita in jos catre pat, m-a umplut de afectiune pentru el, desi intetit de gelozie, asa cum otetul poate intari dulceata capsunilor.”


„Cum poti fi atat de inteleapta si inventiva cand vine vorba de inima mea, cand te zdrobesti ca o molie in flacara lumanarii, cand vine vorba de a ta?”

„Ai putea sa-l studiezi o viata intreaga si sa iti dai seama ca nu il cunosti.”

„Oh, Violante, daca dragostea ta ar fi fost un leac, s0ar fi facut bine deja.”

„Desigur ca vicari erau niste tirani lacomi si capriciosi, dar vechiul proverb spune ca e mai bine sa te insotesti cu diavolul pe care il cunosti…”

„E regula de baza a inselaciunii sa intorci sensibilitatea victimei impotriva ei insasi.”

„Viata nu ia prizonieri, stii, amanta mica ce esti!”

„Il iubesc. O privire a lui inseamna mai mult decat orice mi-ai putea oferi tu.”

„Orice ar spune artistii, defectele sunt cele care infrumuseteaza omul. Poate tocmai de aceea Creatorul nu l-a parasit pe Adam cand a muscat din fruct.”

„Doar pentru ca acorda favoruri asa de usor nu inseamna ca poate fi cumparat ieftin.  – Stiu. Numai ca nu mai sunt asa de sigura ca merita pretul.”

„Mi-as fi dorit ca el sa ma topeasca in cuptorul lui ca pe un ornament prost turnat si sa ma prefaca in ceva nou.”

„Urmeaza dragostea. Chiar daca drumul duce spre compromisuri proaste, secrete si minciuni. Si totusi, cum poti urma dincolo de punctul in care incetezi sa fii omul pentru care dragostea inseamna ceva? Ce  nu intelesese Mariam niciodata, traind doar in camera ei de slujnica, cu podea din pamant si mobila saracacioasa, e ca dragostea iti cere sa fii sincer fata de tine insuti in primul rand.”                                                               

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu