sâmbătă, 26 iulie 2014

Recenzie Jumatatea Rea de Sally Green


Jumatatea Rea, primul volum al unei trilogii, este un thriller supranatural, o poveste despre instrainare, despre vointa de a supravietui a unui baiat caruia nu i se da nici o sansa.

 In zilele noastre, in Anglia, vrajitoarele traiesc la un loc cu oamenii: Vrajitorii albi, care sunt buni; Vrajitorii negri, care sunt rai; si Nathan, in varsta de saisprezece ani, fiul unei Vrajitoare albe si al celui mai temut Vrajitor Negru.


Tinut captiv intr-o cusca, Nathan trebuie sa scape inainte sa implineasca saptesprezece ani, cand va primi trei daruri de la tatal sau si va deveni el insusi vrajitor - iar daca va gresi va muri. Incercarea lui Nathan de a-si gasi tatal devine o lupta crancena pentru supravietuire, cu provocari la tot pasul si in care binele si raul se dovedesc mult mai complicate decat si-ar fi imaginat.

„O poveste tulburatoare si palpitanta ... un protagonist de neuitat“ -  Publishers Weekly

„O trilogie infricosatoare, convingatoare care impinge limitele a ceea ce credem ca este bine si rau .... supravietuirea lui Nathan este fragila si minunata - si este doar inceputul.“ - Booklist

„Periculos de captivanta!“ - Time Magazine

Un antierou care te... vrajeste.“ -  Wall Street Journal



My opinion:

Si am terminat si acesta carte doar in doua zile. OMG! I’m a freak. Nha, ce să-i faci. Trebuie sa recuperez.

Încep prin a spune ca am avut câteva dubii in ceea ce priveşte acesta carte. Boom apare o noua carte, toată lumea vorbeşte despre ea, este cea mai tradusa carte din toate timpurile si a apărut anul acesta. Este un debut fenomenal pentru Sally Green. Si pe deasupra şi-a vândut si drepturile de ecranizare la Fox 2000. Good Job! Iar de aici au început dubiile mele. Adică, ma aşteptam la ceva extra fabulos din cauza acestor stir. Tot ce ştiam despre carte este parte cu vrăjitorii, iar acţiunea urmăreşte un băiat care e jumătate Vrăjitor Alb jumătate Vrăjitor Negru. Ei, pana aici suna extrem de bine. Dar am început sa o citesc si am rămas putin dezamăgită. Nu mi-a plăcut începutul aşa de mult pe cum as fii vrut. Citisem deja primele 200 de pagini si inca nu ştiam daca ador sau urăsc cartea asta. Ceea ce e grav pentru ca de obicei îmi dau seama după primele 50 de pagini.

  Ei, dar după cele 200 de pagini, acolo a început acţiunea. Iar acolo mi-am dat seama de ce a luat acesta amploare carte asta in lumea literaturii. Merita toată faima si succesul pe care îl are.
Si mai in jos sunt motivele pentru care am adorat cartea asta:
  •          Avem parte de o lume a vrăjitorilor
  •        E ceva foarte diferit
  •          Acţiunea are loc in Anglia zilelor noastre, iar asta plus vrăjitori = Boom, awesome read time
  •          Povestea este spusa din perspectiva băiatului, Nathan
  •          Sally surprinde extrem de bine suferinţele si prin ce trece Nathan
  •          In acelaşi timp surprinde extrem de bine maturizarea băiatului, in ciuda a ceea ce el trece de zi cu zi
  •          Lumea pe care Sally o creează pare parca desprinsă dintr-un basm, dar de fapt e chiar lumea noastră
  •          Chiar daca nu mi-a plăcut început cărţi, unde mi s-a părut ca acţiunea este descrisa si prezentata într-un ritm plictisitor, neatrăgător, de la jumătatea ei, o doamne, parca sunt doua autoare diferite: acţiunea este captivanta, parca iţi accelerează sângele prin vene si pulsul
  •          Un plus major cărţii este si coperta; sunt mandra sa am o astfel de carte la mine in biblioteca. I mean... look at her. God it’s the most beautiful cover ever! ♥
  •          Modul in care te pierzi in acesta carte doar prin faptul cum îmbina realitatea cu fantasticul
  •          Faptul ca Nathan este capabil să-şi facă prieteni chiar daca toată viaţa s-a întrebat in cine sa aibă încredere sau nu


 Ce mai pot sa zic? Sper ca aţi citit cartea, iar cei care nu aţi făcut-o, citiţi-o. Merita. Si mai ales sa fim recunoscători Editurii Trei pentru cărţile minunate pe care ni le aduce si la noi.

Cartea are 380 pagini, coperta paperback si o puteti gasii pe siteul editurii Trei.

Favorite Quotes:

"Orice lucru e bun sau rau, numai dupe cum il face inchipuirea noastra."

"Cea mai buna metoda de a afla daca un om e de incredere e sa-i acorzi toata increderea ta."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu