luni, 21 iulie 2014

Recenzie Insurgent de Veronica Roth

O ALEGERE DEVINE UN SACRIFICIU
UN SACRIFICIU DEVINE O PIERDERE
O PIERDERE DEVINE O POVARĂ
O POVARĂ DEVINE O BĂTĂLIE
O SINGURĂ ALEGERE TE POATE DISTRUGE
O tulburătoare poveste de iubire, plină de răsturnări de situaţie, cu decizii sfâşietoare şi dezvăluiri emoţionante ale naturii umane…
Într-un Chicago distopic, unde tinerii care au împlinit vârsta de şaisprezece ani sunt obligaţi să aleagă una dintre cele cinci facţiuni, căreia ar trebui să-i fie devotaţi pentru tot restul vieţii, Tris Prior continuă să-i salveze pe cei pe care îi iubeşte — şi pe ea însăşi —, în timp ce caută răspunsuri la întrebări sfâşietoare despre durere şi iertare, identitate şi loialitate, politică şi iubire.
Pentru Tris, ziua iniţierii ar fi trebuit să reprezinte o victorie şi să fie sărbătorită alături de cei din facţiunea aleasă; în schimb, ziua se sfârşeşte cu orori de nedescris. Războiul bate la uşă, în timp ce conflictele dintre facţiuni şi ideologii se extind cu repeziciune. Şi în vremuri de război, se formează tabere, se dezvăluie secrete, iar alegerile devin irevocabile şi dure. Transformată de propriile sale decizii, dar şi de durerea sufletească şi de sentimentul de vinovăţie, Tris trebuie să-şi accepte Divergenţa, chiar dacă nu ştie ce îi rezervă viitorul.


My opinion:
Ma tot gândesc de ce nu am început seria asta mai repede. Am aşteptat atâta timp... Nu stiu de ce. Pentru ca asta este una dintre cele mai bune serii pe care le-am citit vreodată.

Cei drept ca primul volum l-am citit doar după ce am văzut filmul. *Shame on me! * Nu prea ma mai aştepta la ceva nou in carte, mai ales după ce am auzit ca filmul nu a modificat mult acţiunea cărţii. Totuşi au fost unele lucruri care mi s-au părut interesante si care dau un plus de savoare cărţii.

Iar zilele trecute m-am apucat de Insurgent. Am aşteptat atâta timp deoarece am avut examene si proiecte si vroiam sa ma bucur şi sa savurez acest al doilea volum in linişte si pace. Am terminat cartea in doar 3 zile. Si cat de mult mi-a plăcut. A fost chiar mai buna si mai interesanta decât primul volum. Ce mi-a atras atenţia si placerea in special la acest volum este faptul ca am avut ocazia sa îmi plimb imaginaţia si prin celelalte facţiuni, sa vad modul cum acesta trăiesc. Ma bucura ca Veronica Roth nu s-a limitat doar la buncărul Neînfricaţilor si al Abnegaţiei.

Ce mi-a mai plăcut la acest al doilea volum este romantismul si relaţia dintre Four si Tris. Primul volum punea mai mult accent pe disputa dintre Divergenţi si cei care vroiau să-i distrugă. Nu spun ca acesta inca nu lipseşte, insa face cartea mult mai atractiva si mai plăcută imaginaţiei prin simplu fapt ca vedem ceva mai mult din sentimentele lui Four si implicit ale lui Tris.


 Tris rămâne aceeaşi fata care doreşte binele celor din jur si pune pe primul lor viaţa altora si nu ai ei. Mi-a plăcut ca la un moment dat, are un moment de slăbiciunea si se gândeşte si la viaţa ei, uitând de cei din jur. Asta o face într-adevăr o eroina pura si o luptătoare cu care mi-aş dorii din tot sufletul sa fiu prietena.


Four... simt ca descopăr mai multe lucruri despre Four in acest volum decât in primul. Ceea ce e un lucru fantastic. Parca vad mai mult din partea lui sentimentale, emoţiile pe care acesta le are si le simte, si mai ales grija lui fata de Tris. Îl face mult mai adorabil, îndrăgostindu-te din ce in ce mai mult de el.



Pot sa spun ca sunt fana si a noilor personaje apărute in acest volum. Chiar daca sunt rele sau nu. Au fost aşa de bine construite si detaliate încât nu pot sa urăsc pe nimeni.

Daca nu aţi citit seria acesta, o recomand din totul sufletul. O sa va placa enorm de mult. Si nu uitaţi ca ultimul volum din acesta seria apare in toamna la Editura Leda. Enjoy!

Cartea are 444 pagini, coperta hardcover si o gasiti pe site-ul editurii Leda

Favorite Quotes:

"Asemenea unui animal salbatic, adevarul e prea puternic pentru a ramane inchis."
" - Nu sunt importanta. Cu totii se vor descurca foarte bine fara mine, ii spun.
 - Cui ii pasa de toti? Cum ramane cu mine? "

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu