vineri, 11 iulie 2014

Recenzie Inca o dorinta de Andres

O lectură uşoară, agreabilă, incitantă. O carte ce răspândeşte, cumva, prin filele ei, un aer de destin.

Ana, prietenele ei şi personajele masculine care li se alătură acestora pe parcurs conturează, de fapt, o poveste de viaţă, ţesută simplu şi captivant prin toate gândurile, replicile vii şi întâmplările aproape incredibile prin care trec cu toţii.

Multă dragoste, coincidenţe frumoase sau dureroase, un eveniment foarte nefericit urmat îndeaproape de un accident, suferinţa şi rătăcirea aduse de moartea celui iubit, întâlniri spectaculoase, dorinţe şi speranţe nerostite, o căutare neobosită a iubirii şi nenumăratele întrebări, mai mult retorice, care o însoţesc, locuri exotice, iar apoi Bucureştiul cu nopţile lui seducătoare — toate sunt parte din acest roman ce se remarcă în special prin spiritul lui antrenant şi prin caracterul real al întâmplărilor. O carte plină de surprize, la fel ca viaţa însăşi!

Pot sa spun ca am ramas suprins placuta citind cartea aceasta. Si nu neaparat pentru ca e scrisa de o romanca ( asta a fost un plus suprinderii mele), ci cum se desfasoara actiunea. Tot timpul e placut sa citesti ceva nou, diferit, ceva care te suprinde, care te pune pe ganduri, ca da curs imaginatiei tale, care pur si smplu te prinde in mijlocul povesti.

Nu stiu daca ati citit descrierea sau ati citit cartea, insa nu este o carte care vorbeste doar de bucuria vietii. Ci vorbeste de ceea ce ni se poate intampla oricui. Reuseste sa imbine intr-un mod realistic atat suferinta, cat si dragostea. Pentru ca cele doua mereu se leaga si mereu coincid. Mi-a placut cartea pentru ca vorbeste de adevarurile vietii.

Ce mi-a mai placut la acesta cartea este mod in care prezinta trairile oamenilor, in special trairile personajului principal Ana. Ana este o femeie ca oricare alta, care doreste sa aiba parte de fericire si implinire atat pe plan profesional, cat si pe plan sentimental. Felul cum autoarea a prezentat greutatile si obstacolele pe care aceasta trebuie sa le treca au fost magnifice. A scos un adevar pe care multi dintre noi vrem sa-l negam: lipsa de comunicare. Doamne, ce usor ne-ar fii viata daca am comunica cu alti si cu noi insine. Iar daca Ana ar fii spus de la bun inceput ceea ce isi doreste si ceea ce nu, ei bine, cartea cam era gata pe la inceputul ei.:))

Cartea mai vorbeste si depre importanta prietenilor adevarati, cei care te spijina, te cearta cand faci o prostie, cei care iti dau sfaturi si care sunt mereu langa tine. Pentru a trece peste greutatile vietii, dar si bucuriile ei, Anei i-a fost de folos avand langa ea pe cele 4 prietene foarte bune ale ei. Este interesant si in acelasi timp fascinant sa vezi ce putere au prietenii asupra ta.

Cartea a fost buna, insa nu perfecta. Daca am adorat prima parte a carti, insa sfarsitul ei m-a omorat pur si simplu, in a doua parte lucrurile si povestire actiunii a luat o intorsatura cam plictisitoare si falsa. Unele replici mi s-au parut banale, chiar false… Iar desfasurarea actiunii o fost cam inceata.

Cu toate acestea, recomad din suflet cartea. Chiar cu micile ei defecte, este o carte care iti va ramane in suflet si te va face sa te gandesti de doua ori la viata ta si pe cine ai alaturi. Si mai ales ce iti doresti de la ea. Inca o dorinta este o carte care merita promovata, mai ales sa sustinem autorii romani. Crede-ma nu o sa regreti!

Favorite Quotes:

"Să fie asta definiţia deprimării? A nu şti ce vrem de la viaţă?"

"Trebuie să facem totul de azi, acum. De mâine nu voi mai spune „de mâine“."

„Ce este, de fapt, dragostea? Ce este acest sentiment pe care-l căutam cu toţii? De ce trebuie să avem în suflet acest sentiment, pentru a putea aprecia viaţa la justa ei valoare? De ce trebuie ca
iubirea să fie poarta noastră către frumuseţea vieţii? Şi de ce numai iubirea ne aduce liniştea de care avem nevoie?“

"Ce vrem noi, femeile? Dac-am şti ce vrem, ar fi foarte simplu, însă ne complicăm în fiecare clipă, cu fiecare gând. Ne enervăm pentru toate prostiile şi-i supărăm şi pe ei. Ne supărăm până şi pe noi cu toate nimicurile astea. Dacă totul merge bine, e imposibil să nu găsim noi ceva mic, mic de care să ne agăţăm, şi apoi facem o furtună într-un pahar cu apă. Vrem linişte, dar nu ne place să fim singure, vrem iubire, dar nu ne place să fim asfixiate, vrem atenţie. Dacă avem totul, precis
găsim noi ceva."