vineri, 2 mai 2014

Recenzie Divergent

Tradus in peste 25 de limbi

Declarat de Publishers Weekly si Amazon unul dintre cele mai bune 100 romane ale anului 2011

In curand film produs de Summit Entertainment (producatorii Twilight)

O singura alegere iti hotaraste prietenii

O singura alegere iti defineste idealurile

O singura alegere iti determina credinta pentru totdeauna

O singura alegere te poate transforma radical


Intr-un Chicago distopic, orasul in care traieste Beatrice Prior, societatea este impartita in cinci factiuni, fiecare dintre ele cultivand o anumita virtute: Candoarea (cei sinceri), Abnegatia (cei altruisti), Neinfricarea (cei curajosi), Prietenia (cei pasnici) si Eruditia (cei inteligenti). In fiecare an, intr-o zi anume, tinerii in varsta de saisprezece ani trebuie sa-si aleaga factiunea careia ii vor fi devotati pentru tot restul vietii. In ceea ce o priveste pe Beatrice, ea trebuie sa hotarasca daca ramane alaturi de parintii ei sau alege factiunea care considera ca i se potriveste cel mai bine. In cele din urma, alegerea pe care o face va surprinde pe toata lumea, inclusiv pe ea insasi.

In timpul initierii care urmeaza, marcata de o puternica rivalitate, Beatrice isi ia un alt nume, Tris, si se straduieste sa afle cine sunt cu adevarat prietenii ei si, de asemenea, daca o poveste de dragoste cu un baiat uneori fascinant, alteori enervant, isi poate gasi locul in viata pe care ea si-a ales-o. Dar Tris are un secret pe care l-a ascuns de toata lumea deoarece fusese prevenita ca i-ar putea aduce moartea. Si, pe masura ce descopera un conflict care ia treptat amploare, amenintand sa destrame societatea aparent perfecta in care traieste, afla ca secretul ei ar putea-o ajuta sa-i salveze pe cei dragi… sau ar distruge-o.

Un pasionant thriller distopic, din care nu lipsesc decizii majore, tradari sfisietoare, consecinte uimitoare si o neasteptata poveste de dragoste.


My opinion:

So, am citit si eu in sfarsit Divergent. Si motivul pentru care am primit cartea a fost de a o citi inainte de a merge la film. Dar credeti ca mi-a reusit? Nha… Nici o sansa. Am vazut filmul inaintea cartii. Si ca orice om am sa spun ca mi-a placut mai mult filmul ca si carte. Dar asta din cauza pentru ca am vazut filmul inainte sa citesc cartea. Mare prostie. Sa nu faceti asa ceva niciodata.

Acum am inteles de ce atat de multa lume ador acesta serie. E o carte atat de perfecta, incat, prietena mea cea mai buna, care nu prea e fana cartilor, si-a cumparat volumul 2 si 3 sa le citesca pentru ca nu mai are rabdare pana apar filmele. Deci asta e meritul Veronicai si lui Four. :D

Mi-a placut enorm de mult cartea pentru ca a fost ceva diferit de ceea ce am citit pana acum. Iar in ziua de azi e cam greu sa citesti ceva diferit deoarece toata lumea vine  cu acelasi stil de poveste doar schimba actiunea. Anyway, impartirea societatii in 5 factiuni m-i s-a parut o idée geniala. Nu cred ca m-as fi putut gandii la asa ceva nici intr-o mie de ani.


Desfasurarea actiunii mi-a placut enorm de mult. Mi-a placut ca a urmarit mai tare defasurarea persoanei si personalitatii lui Tris decat romanta ei cu Four.


Tris… Mi-a placut enorm de mult ca persoana. Puternica si in acelasi timp vulnerabila. Egoista si in acelasi timp brava. Chiar sic and este in pericol se gandeste la familia si prietenii ei. Iar actrita care a interpretat-o in film a fost alegerea cea mai potrivita.


Four… OMG! Perfectiune intruchipata. E baiatul de moda veche pe care orice fata din lume si l-ar dori. Nu ii este frica sa-si expuna gandurile si ideeile si in acelasi timp un om curajos care ar face orice pentru Tris.

Cei doi au parte, in ciuda actiunii negative din carte, de o dragoste ca in povesti. Mi-a placut de Four mai mult in carte, deoarece am putut sa-I vad mai pronuntata partea aceea sensibila pe care orice baiat incearca sa o ascunda.
Am ras, am plans, am stat in suspans, am avut fluturi in stomac cand am citit acesta carte. Si de aceea o face atat de perfecta. Te poti pierde in ea si in actiune. Este o carte care pur si simplu iti pompeaza sangele in vene. Ma bucur enorm de mult ca am citit acesta carte si mai ales ca s-a facut si filmul. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu