duminică, 30 martie 2014

Recenzie Oceanul de la capatul aleii

AUTOR LAUREAT AL PREMIILOR HUGO, NEBULA, LOCUS, WORLD FANTASY, BRITISH SCIENCE FICTION, BRITISH FANTASY, BRAM STOKER, SHIRLEY JACKSON, RAY BRADBURY

- Publicată în iunie 2013
- Traducere din limba engleză şi note de Iulia Dromereschi.
- hardcover, 200 p, 140 x 200
- ISBN978-973-124-900-1 
- Bestseller, Recomandată
- Autor: Neil Gaiman
- Domeniu: Fantasy
- Colectie: Serie de autor Neil Gaiman 



Un bărbat se întoarce în locurile în care a copilărit pentru a participa la o înmormântare. Acesta este momentul în care ies la iveală întâmplări stranii şi înfricoşătoare prin care a trecut, la vârsta de şapte ani, alături de trei persoane extraordinare: micuţa Lettie Hempstock (pentru care iazul de la capătul aleii este un ocean), mama şi bunica acesteia (care susţine că îşi aminteşte de începuturile lumii şi de Big Bang).Harul de povestitor al lui Neil Gaiman nu se dezminte nici de această dată: într-o istorisire plină de suspans şi poezie ni se dezvăluie o lume magică ale cărei creaturi fantastice vorbesc cea dintâi limbă, cea a creaţiei, în care orice ai rosti devine real.Pe scurt, Oceanul de la capătul aleii este o carte pentru adulţi, despre fantasmele copilăriei.


My opinion:


Vroiam de ceva timp sa citesc aceasta carte si ma bucur enorm de mult ca a fost tradusa si la noi. Este prima carte pe care o citesc despre acest autor, deci nu prea am stiut la ce sa ma astept.

Am vazut acum ceva timp pe Goodreads coperta si instantaneu mi-am dorit sa o citesc. Asa ca atunci cand am vazut ca a aparut si la noi, si mai ales ca a fost si o schimbare de coperta, stiam neaparat ca trebuie sa o am.

Inca sunt putin indecisa in ceea ce priveste acesta carte. Inceputul ei… mi s-a parut putin… nu stiu… pentru copii. Pentru ca nu am citit descrierea ei si m-am lasat atrasa doar de frumusetea coperti, am crezut ca am facut o greseala cumparand-o. Insa, doar pe la mijlocului ei am inceput sa o inteleg. Mi-a placut enorm misterele cartii. Pentru ca toata cartea a fost un mister. Chiar si dupa incheierea ei nu stii majoritatea lucrurilor petrecute in carte. Parca toate magia cartii emanate te cuprinde.

Mi sa parut putin ciudat la inceput pentru ca nu puteam intelege de ce copilul acela nu e curios. Curios de ce se intampla in jurul lui si de ce lucrurile acelea se intampla. Cred ca acesta a fost impedimentul meu in neintelegerea cartii. Doar dupa aceea realizezi ca nu trebuie sa te intrebi de ce ca sa o intelegi. Trebuie sa o traiesti. Iar atunci, pur si simplu o s-o adori.

Cum spune si decrierea cartii, este o poveste de copii destinata adultilor. Si cine nu ar mai vrea sa traiasca inca odata copilaria fara sa stie lucrurile vietii, si randuiala adultilor.

Recomanda tuturor acesta carte. Pentru ca e usor de citit si mai ales este o poveste unica cum nu ai mai intalnit. O sa te indragostesti pe loc de ea. :)

Favorite quotes:

"Cartile erau mai sigure decat oamenii, oricum."

"Daca fata se uita la ce nu eram si, stiam ca nu era asa, fiindca as fi fost tot eu, indiferent ce se intampla cu fata mea, atunci ce era eu? Si ce anu privea?"

"M-am lasat sa ma pierd intr-o carte. Acolo evadam de fiecare data cand viata reala era prea dificila sau prea rigida."

"Crescand, cartile mi-au servit multe indicii. M-au invatat majoritatea lucrurilor pe care le stiam despre ce fac oamenii si despre cum sa ma port. Mi-au fost profesori si consilieri."

"Sa fii un om nu e un test pe care sa-l treci sau sa-l pici."

Un comentariu:

  1. n-am citit nimic de el pana acum, desi vreau de multa vreme. si de romanul asta chiar ca am auzit numai de bine. daca il gasesc la biblioteca, clar il citesc si eu :D

    RăspundețiȘtergere