joi, 14 noiembrie 2013

Recenzie Sfasierea Cerului

Sfasierea cerului de Ursula K. Le Guin



Și dacă visele ar putea modifica realitatea? Și dacă am înţelege că visele noastre schimbă cu adevărat realitatea şi că suntem singurii care o ştim? Cum am încerca să folosim puterea aceea, fără să ne identificăm cu divinitatea?
Un roman care examinează natura realului şi a identităţii personale în cea mai bună tradiţie a lui Philip K. Dick.






My opinion:


Cand am vazut acesta carte la biblioteca nu mi-a venit sa-mi cred ochilor.Ador biblioteca de la mine din oras.Toate noutatile sunt acolo.Sau daca nu apar in jur de o luna dup ace au aparut pe piata.Chiar si The Bone Season e peacolo.In fine,nu despre asta e vorba aici.Mi-a luat cartea pentru ca broiam fosrte mult sa vad cum e.N-am citit deloc descrierea,vroiam sa fiu suprinsa.Si chiar am fost.Sunt asa de bucuroasa ca am citit cartea.



Timpul nu ne este precizat cu exactitate.Odata se vorbeste in trecut la anii 1990 sau 1987 sau 1977.E foarte ciudata treba.Insa ce sa mai vorbesc ca,cartea a fost scrisa in 1971 si la noi doar acum e publicata.Fantastic! Spatiul stim doar atat ca e Portland.Intr-o lume unde domina foamea iar medicamentele sunt la mare cautare,George Orr am putea spune ca e cel mai nefericit om de pe pamant.Are puterea de a schimba lucrurile,insa intr-un mod foarte periculos.Cand este prins facand abuz de medicamente si trimis la Tratamentul Voluntar psihiatic,cred ca insfarsit o sa se poata vindeca.Marea lui boala?Tot ceea ce viseaza se adevereste.Are cursul de a schimba lumea fara ca niciun om de pe pamant sa fie atentionat de schimbare.Ci doar el e constiint de acest lucru.

 
“Pe cei care cerurile ii ajuta noi ii numim fiii cerurilor.Ei nu invata prin experienta.Ei nu realizeaza ceva prin munca.Nu gandesc folosind rationamentul.Ca sa lasi intelegerea sa se opreasca la ceea ce nu poate fi inteles este o mare realizare.Cei care nu pot s-o faca vor fi distrusi in sfasierea cerului.”



Insa,pe cand ne adancim mai mult in lectura vedem ca vindecarea lui nu o sa fie una posibila.Pentru psihiatrul in mainile caruia a juns doreste sa profite de pe urma acest „dar” a lui George pentru a face lumea in loc mai bun.Iar pe cand se produce prima schimbare,devine din ce in ce mai insetat de puterea pe care i-o da George si visele sale.


 Daca la inceputul cartii,visele eficiente ale lui Orr fac lumea mai taibila,ei spre sfarsitul cartii lumea o ia cu sus in jos.Este invadata de extrateresti,fiind pana la urma locuita de catre ei.Nu mai exista diferenta de culoare:toti oamenii au aceeasi rasa,cenusie.Desi la inceput parea un lucru bun aceasta putere de a schimba lumea,Orr isi da seama ca lumea de acum inseamna numai distrugere.

“Un om care a vazut un miracol respinge marturia propriilor ochi,daca cei de langa el nu vad nimic.”




Cine nu poate sa vada asta e cel care ii induce aceste vise,iar pana la urma plateste pretul meritat.Cartea este una superba,plina de suspans,actiune si fantastic care mai de care.Este ceva diferit,ceea ce multi dintre noi cautam in zilele astea.Este o lectura care te face sa vezi ca oricat de mult crezi tu ca lumea e imperfecta,daca ai schimba-o in ceva care e perfect,ai vreao inapoi imperfecta.

“Nimic nu poate impiedica un om sa viseze,spuse el,decat moarte.”




Ma bucur enorm de mult ca a fost publicata si la noi.Si ma bucur ca am avut placerea de a o citi.



Cartea are 220,format 130 x 200,coperta brosata si o puteti comanda de pe site-ul editurii Trei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu